فرزندم! پرسیده بودی، خدا کجاست؟ تو زمینه؟ و من جواب دادم: نه عزیزم، خدا همه جاست. روی زمین، آسمون، روی کوه و تو به من گفتی: مامان تو دروغ می گی، چون وقتی باهم به کوه رفتیم من خدا رو ندیدم و من در جواب گفتم خدا دیدنی نیست، خدا مثل نوره.
سؤال عجیبی است. چرا می گویم عجیب؟ برای این که من هم این سؤال را وقتی به سنّ تو بودم از پدرم پرسیدم. و پدرم برایم تعریف کرد که او هم این سؤال را از پدرش پرسیده؛ و پدربزرگ من از پدرش… این است که عجیب است.
راستش را بخواهی این سؤال، سؤالِ همهی فرزندان آدم است؛ و چه سؤال خوبی است. می دانی چرا؟ حالا برایت می گویم.
همهی ما گم کرده ای داریم که نامش خداست! و همه دنبالش می گردیم و خودمان نمی دانیم. بگذار برایت مثالی بزنم: فرض کن کودکی حیران و سرگردان، این سو و آن سو میچرخد و میگرید و از این و آن سراغ کسی را میگیرد. این «پرسیدن» و «گریستن»، نشان از دو چیز دارد:
نخست آن که «حتماً کسی وجود دارد» که نشانش را از این و آن می گیرد؛
و دوم آن که «حتماً او را دوست دارد» که از فراقش می گرید.
راحتتر برایت بگویم، «پرسش» آن کودک، نشانهی «عقل» اوست و «گریستن» نشانهی «عشق» او.
و خدا، این «عقل» و «عشق» را برای همین به فرزندان آدم داده است که او را بخواهند و بجویند و بیابند. و حالا خوشحالم که تو، هم عقل داری و هم عشق.
خدای مهربان تو، در همین نزدیکیهاست. نزدیکتر از آنچه فکر کنی؛ نزدیکتر از رگ گردن؛ نزدیکتر از خودت… فقط باید کمی، فقط کمی بهتر ببینی، بهتر بشنوی و بیشتر فکر کنی، همین!
آن وقت است که تمام زیباییها را نشانی از نشانههای «جمال خدا»، و تمام عظمتها را نشانی از نشانههای «جلال خدا» خواهی یافت.
آن وقت است که حس میکنی چقدر به او نزدیکی و او نیز چقدر به تو نزدیک است. آن قدر نزدیک و صمیمی که بیواسطهی این چشم و گوش، محو زیباییهایش میشوی و صدایش را میشنوی و احساس میکنی چهقدر دوستش داری.
آن وقت است که اگر نیمشبی یا سحرگاهی ـ و یا هر وقت و بی وقت ـ آرام گفتی: «ای خدای من!»، جواب می شنوی: «چه میخواهی بندة من؟»
آن وقت حس میکنی که رها و آزادی… و آن وقت است که لذّتِ گفت و گو با محبوب را با هیچ چیز عوض نمیکنی.
در غسل ارتماسی باید بدن پاک باشد ولی در غسل ترتیبی پاک بودن تمام بدن لازم نیست و اگر تمام بدن نجس باشد و هر قسمتی را پیش از غسل دادن آن قسمت آب بکشد کافی است.
غسل، در لغت به معنای شستن است و در اصطلاح به مجموعهای از اراده قلبی و اجرای عملی در خصوص شستن بدن گفته میشود
قرآن مجيد در آيات متعددي از مسايل مربوط به قوانين آفرينش، عالم طبيعت و ... سخن گفته، و در زماني از اين حقايق پرده برداشته كه جز از راه وحي، توان دستيابي به اين علوم وجود نداشته است. البته آيات علمي قرآن در بيان حقيقت، جنبه احتياط را پيش گرفته يعني هرجا كه مطلبي قابل درك بوده به طور صريح گفته و در غير اين صورت مجمل بيان كرده است، تا مردم قرون بعد كه از نظر اكتشافات و پيشرفتهاي علمي وضع بهتري دارند آن را شرح و تبيين كنند
قرآن مجيد در آيات متعددي از مسايل مربوط به قوانين آفرينش، عالم طبيعت و ... سخن گفته، و در زماني از اين حقايق پرده برداشته كه جز از راه وحي، توان دستيابي به اين علوم وجود نداشته است. البته آيات علمي قرآن در بيان حقيقت، جنبه احتياط را پيش گرفته يعني هرجا كه مطلبي قابل درك بوده به طور صريح گفته و در غير اين صورت مجمل بيان كرده است، تا مردم قرون بعد كه از نظر اكتشافات و پيشرفتهاي علمي وضع بهتري دارند آن را شرح و تبيين كنند، كه موارد آن از اين قرار است:
به گزارش ايسنا، آب معدني، سبزيجات يخ زده، بستني يخي، برنجهاي پخته نيمه آماده، مواد انرژي زاي و شكلاتها، چاشنيها، چاي سرد و پودرهاي نوشيدني و ساندويچ نيمه آماده هشت غذايي هستند كه در صورت مصرف طولاني مدت، فرد را دچار بيماريهاي مزمن ميكند.